sobota, 25 lutego 2017

Sobotnie smaki - kaszotto

Chyba mało kto nie lubi sobotnich poranków lub popołudniowych sobotnich kaw z przyjaciółmi.
Tego całego rozgardiaszu związanego ze sprzątaniem, zakupami. Ja lubię.
Czasem kalendarz na weekend mamy zapełniony po brzegi a czasem po prostu nie mamy nic zaplanowanego i można spokojnie oddać się np. gotowaniu.

Każdy spędza dzień jak lubi.
I tak: jedna z moich przyjaciółek uważa, że w sobotę rano kawa i dobra książka 
to podstawa dobrze rozpoczętego weekendu,
 inna natomiast spędza poranek np. na lodowisku z dziećmi. 
Najważniejsze w życiu jest to, że każdy powinien robić to co właśnie lubi, 
co chce, co mu sprawia tak naprawdę przyjemność. 
Od jakiegoś czasu zaczęłam gotować "inaczej", zdrowiej, ciekawiej. 
I dzieciaki to uwielbiają.
KASZOTTO - obowiązkowo raz w tygodniu takie danie gości u mnie w domu. 
Zmieniam tylko rodzaje kasz: bulgur, jęczmienna perłowa,  pęczak.
Do tego warzywa, tak naprawdę takie jakie mamy pod ręką :
papryka, por, cukinia, marchewka, fasolka, cebula. 
Warzywa kroimy w kosteczkę, dodajemy czosnek, przyprawy, curry, słodką paprykę, sól.
I na patelnię...
Ja dodałam jeszcze suszone pomidory. 
Kiedy warzywa są już gotowe, przekładam je do miseczki i zaczynam przygotowywać kaszę.
 Prażę ją na patelni i potem podlewam bulionem. 
Gdy już jest uprażona, odsuwam na bok i podsmażam mięsko.
 Mam do wyboru pierś z kurczaka albo z indyka, 
z tym że pierś z indyka należy bardzo drobno pokroić i dobrze przyprawić, np. sosem sojowym.
Gdy kasza i mięso jest już gotowe dorzucam warzywa i np. ziarna sezamu.
Całość mieszamy. Potrawa jest zdrowa, apetyczna, kolorowa i moje dzieci za nią przepadają.
 Smacznego. :)

Ps. Po pysznym obiedzie warto wybrać się na spacer, iść po biegać.
Ja poszłam biegać, pozwala mi się to wyciszyć, przemyśleć pewne sprawy. 
Zastanowić się co się w życiu tak naprawdę liczy. 
 Ostatnio trafiłam na mądry artykuł pt. "Nie muszę nikomu imponować, bo jestem jaka jestem".
Trzeba przestać oglądać się na innych, próbować ich zadowalać, nie porównywać się do innych bo zawsze będzie ktoś lepszy od nas. Nie przejmować się co o nas mówią. 
Wiem, trochę to trudne ale warte zastosowania.  

Ania








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz