poniedziałek, 30 maja 2016

Ogrodowe kadry


Kiedy jeszcze mieszkałam w bloku jedyne miejsce, gdzie mogłam eksponować kwiaty to był mały balkon. Niestety był tak bardzo nasłoneczniony, że każdego roku wszystkie kwiaty dosłownie padały.



Nie ukrywam też, że moja ówczesna wiedza ogrodnicza była dosłowną ilustracją piosenki "Mniej niż zero". Kiedy dwa lata temu przeprowadziłam się do domu zostałam również właścicielką niewielkiego, ale jednak ogródka. Na początku twierdziłam, że kwiaty to nie dla mnie, że nie znam się, że pod moją ręką wszystko dogorywa. Pierwsze rośliny okazywały się pomyłką. Nie nadawały się na moją nasłonecznioną działkę. Powoli uczyłam się jaki kwiat, w którym kącie ogrodu ma szansę przetrwać. Dziś wiem doskonale co kupować. Przyznaję,że kiedy nadchodzi wiosna i zaczynam "ubierać" swój dom, portfel szybko i wyraźnie się kurczy. W tym roku nie wystarczyło mi już tylko przystrojenie okien czy tarasu. 
Poszłam również w grunt :) 
Najwięcej u mnie sprawdzonych pelargonii. Te kwiaty są wyjątkowe - nie tylko, że ładne ale przede wszystkim wyjątkowo wytrzymałe na słońce. 

Od strony południowej tylko one sprawdziły się w moim ogródku. 
W zeszłym roku odkryłam trzykrotkę i przypołudnik. I choć nie mają one kwiatów (trzykrotka) lub bardzo malutkie (przypołudnik) nie wyobrażam sobie mojego tarasu bez nich.

W pełnym słońcu oprócz pelargonii sprawdziła się również sunsatia, która kocha nasłonecznione miejsca. Ozdobiła u mnie pień po starym, wyciętym orzechu. Nie spodziewałam się, że będzie tak pięknie wyglądać. Skomponowałam ją w bukiet z pelargonią i smagliczką.
Moje oko cieszą również begonie, choć trzeba na nie uważać. Są bardzo delikatne. Na tarasie mam z kolei zioła: tymianek, oregano, melisę, miętę, szałwię i lubczyk. I oczywiście lawendę, która pachnie jak żaden inny kwiat, szczególnie wieczorem. W tym roku wysiałam również sama smagliczkę, mieczyki i rokitnik. 
W gruncie pięknie wyglądają funkie i żurawki. Choć niektóre rośliny jak bez czy forsycja już przekwitają, to i tak uważam mój mały ogródek za wyjątkowe miejsce.
Zapraszam na kilka kadrów z mojego roślinnego świata:)







Leniwe niedziele w moim ogrodzie są najprzyjemniejsze.
I trudno mi tylko wciąż uwierzyć, że jako ogrodnik daję radę :)))
A jakie rośliny sprawdzają się w Waszych ogrodach?
M.

9 komentarzy:

  1. A jaki jest przepis na ten sok???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arbuz, truskawki, grapefruit, mandarynki i banan. Wszystko do sokowirówki i jest:)

      Usuń
  2. Piękny ogród. A jak ładnie zadbany trawnik, jak na murawie piłkarskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O trawnik dba Pan Mąż, jemu należą się brawa:)

      Usuń
  3. Cudowny ogródek, super ten przypołudnik. Jak tak dalej pójdzie i pasja kwiatowa się rozwinie to trawnik z roku na rok będzie mniejszy i co Pan Mąż będzie robił ?????????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za siatką obok jest sporo trawki-pomoże Sąsiadowi ;)

      Usuń
  4. A można wynająć Męża do trawki ???

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy zależy nam na ładnym ogrodzie to musimy na pewno zdecydować się na włożenie w jego urządzanie trochę pracy. Następnie dokładamy meble ogrodowe od https://ogrodolandia.pl/ i z całą pewnością w takiej sytuacji możemy odpoczywać w bardzo komfortowych warunkach.

    OdpowiedzUsuń